۳ نوع دستگاه سنگ شکن ماسه ساز و کاربرد آنها

وظیفه اصلی دستگاه سنگ شکن ماسه ساز، تولید شن و ماسه در اندازه های دلخواه است. این دستگاه با شکستن مواد اولیه ورودی به درصد مشخصی، آنها را به ماسه تبدیل می کند.

۳ نوع دستگاه سنگ شکن ماسه ساز و کاربرد آنها

در معادنی که تقاضای بالایی برای تولید ماسه وجود دارد، از دستگاه های سنگ شکن ماسه ساز استفاده می شود. این دستگاه ها در مدل های مختلفی مانند دوطرفف، خرگوشی و راک اند راک عرضه می گردند و قابلیت خردایش انواع مواد معدنی همچون کوارتز، بازالت، آهک، گرانیت و سایر سنگ ها را دارند.

وظیفه اصلی دستگاه سنگ شکن ماسه ساز، تولید شن و ماسه در اندازه های دلخواه است. این دستگاه با شکستن مواد اولیه ورودی به درصد مشخصی، آنها را به ماسه تبدیل می کند. نصب شاسی دستگاه به گونه ای طراحی شده که امکان استفاده از آن در سه جهت مختلف را فراهم می آورد. همچنین نصب و راه اندازی این دستگاه بسیار آسان است.

عملکرد سنگ شکن ماسه ساز از طریق یک دریچه انجام می شود و ضربه گیرهای آن از آسیب و فرسایش دستگاه جلوگیری می کنند. انواع مختلفی از ماسه سازها با قابلیت های گوناگون مانند ماسه ساز خرگوشی و ماسه ساز دو طرفه با ساختار چکشی برای انجام فرآیند خردایش وجود دارند.

انواع دستگاه سنگ شکن ماسه ساز

سنگ شکن ماسه ساز خرگوشی
سنگ شکن ماسه ساز خرگوشی

سنگ شکن ماسه ساز خرگوشی

ماسه ساز خرگوشی نوع دیگری از ماسه‌سازها است که محور چکش‌های آن به صورت عمودی می‌باشد و به عنوان ماسه‌ساز شفت عمودی نیز معروف است. در واقع میتوان گفت ماسه ساز خرگوشی نوعی سنگ شکن چکشی با شفت عمودی می باشد .بر روی شفت این سنگ شکن روتوری قرار گرفته است که بر روی آن فضا هایی برای قرار گرفتن چکش ها سنگ شکن تعبیه شده است. سنگ ها بر اثر برخورد با این چکش ها و پرتاب به سمت بدن داخلی خورد می شوند. ظرفیت تولید این نوع دستگاه ۲۵-۳۰تن در ساعت می باشد، که حدود ۷۰% درصد از محصول تولیدی ماسه ۰-۶ و با فیلر مناسب می باشد. ورودی این دستگاه ۲.۵ سانت و دارای ۳ درب جانبی می باشد که باعث سهولت در امر تعمیرات می گردد.

سنگ شکن ماسه ساز دو طرفه
سنگ شکن ماسه ساز دو طرفه

سنگ شکن ماسه ساز دوطرفه

دستگاه ماسه ساز دو طرفه، ابزاری نوآورانه و کارآمد در صنعت تولید مصالح ساختمانی است. این دستگاه سنگ شکن با قابلیت چرخش در دو جهت، امکان تولید ماسه، شن و سنگدانه با بازدهی بالا را فراهم می‌آورد. ویژگی بارز آن، کارکرد دوجانبه است که صرفه‌جویی قابل توجهی در زمان و هزینه را به همراه دارد. علاوه بر این، مجهز به سیستم کنترل هوشمند بوده که به صورت خودکار، تنظیمات لازم برای تولید ماسه با کیفیت عالی را انجام می‌دهد. بکارگیری فناوری پیشرفته در این محصول، موجب افزایش راندمان تولید، کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات شده و پاسخگوی نیازهای صنایع ساختمانی، راه‌سازی و معدنی در تولید انواع مصالح با استانداردهای کیفی بالاست.

سنگ شکن ماسه ساز راک اند راک
سنگ شکن ماسه ساز راک اند راک

ماسه ساز راک اند راک

ماسه ساز عمودی یا راک اند راک از نوع ماسه ساز خود شکن بوده که در این نوع ماسه ساز ها، قلوه سنگ ها در اثر برخورد با سرعت بالا به یکدیگر برخورد، شکسته شده و تبدیل به ماسه می شوند. ظرفیت بالای تولید ماسه از ویژگی های برجسته این دستگاه می باشد. این دستگاه جهت خردایش مصالح ریزدانه ۶ تا ۳۰ میلیمتر مورد استفاده قرار می گیرد . محصول این دستگاه ۰ تا ۶ میلیمتر در حدود ۲۵ تا ۳۰ تن در ساعت در شرایط ایده آل می باشد. تولید محصول در این دستگاه توسط ضربه چکش های در حال چرخش با سرعت زیاد حول محوری عمودی است.

مقایسه دستگاه های سنگ شکن ماسه ساز

ویژگیماسه ساز راک اند راکماسه ساز دوطرفهماسه ساز خرگوشی
نوع عملکردچکشیچکشیچکشی
سایز سنگ ورودی (میلی متر)2520-506 – 30
سایز ماسه تولیدی (میلی متر)0-100-120-6
تعداد جهت خردایشیک جهتهدوجهتهیک جهته
کاربرد عمدهتولید ماسهتولید ماسه و شنتولید ماسه

انواع دستگاه سنگ شکن ماسه ساز شامل راک اند راک، دوطرفه و خرگوشی در کارخانه نوین ماسه ساز تولید و به بازار عرضه می‌گردند. این شرکت پیشرو در زمینه طراحی و ساخت انواع سنگ شکن و ماسه ساز، علاوه بر تولید این محصولات، خدمات تأمین قطعات یدکی دستگاه‌ها را نیز ارائه می‌نماید. متقاضیان محترم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، مشخصات فنی، لیست قیمت و سفارش انواع ماسه سازها با کارشناسان فروش این کارخانه معتبر تماس حاصل فرمایند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *