سنگ شکن هیدروکن

دستگاه هیدروکن سنگ شکن متفاوت 

 خرد کردن سنگ و تبدیل آن به شن یا ماسه در ابعاد مختلف و گوناگون طی مراحل متفاوتی انجام می‌شود، که در طی انجام این فرآیند از چندین دستگاه استفاده می‌شود. یکی از دستگاه‌های سنگ شکن کاربردی هیدروکن یا همان سنگ شکن مخروطی می‌باشد. که اغلب در مرحله ثانویه مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیدروکن که استفاده از آن نسبت به دیگر دستگاه‌های سنگ شکن  ساده و آسان‌تر می‌باشد، و نیز عمر بالایی داشته و به دلیل تولید بار خروجی بالا از انواع سنگ‌شکن پرکاربرد و اساسی محسوب می‌شود. با وجود سادگی در کاربرد دستگاه از قطعات بسیاری  تشکیل شده است و پیچیدگی بالایی دارد. در این مطلب به بررسی دستگاه هیدروکن و قطعات مصرفی آن خواهیم پرداخت.

تماس جهت مشاوره، سفارش و خرید سنگ شکن هیدروکن

انواع سنگ شکن هیدروکن 

ابتدای این مطلب لازم است در مورد استفاده درست دستگاه‌ هیدروکن در موارد مختلف را ذکر کنیم؛ این دستگاه که به‌عنوان سنگ شکن اولیه یا ثانویه شناخته می‌شود، دستگاه هیدروکن ماسه ساز  با اعمال فشار بر روی سنگ و بار ورودی، به تغییر سایز کمک می‌کند. بار ورودی در فاصله بین دو قطعه مهم هیدروکن به نام‌های منتل و کانکیو قرار گرفته و تحت‌فشار خرد می‌شوند. در این نوع سنگ‌شکن به دلیل ارتباط بسیار زیاد بار ورودی با قطعات دستگاه باید از جنسی استفاده شود که بالاترین مقاومت به سایش را داشته باشد. بر این اساس بیشترین ماده مصرفی در قطعات هیدروکن فولاد منگنزی مولیبدن‌دار است.

خرید هیدروکن

هیدروکن، ماسه‌ساز مخروطی و ژیراتوری است که از جمله بهترین نوع ماسه ساز محسوب می‌شود. در حقیقت سنگ‌شکن‌ هیدروکن  دستگاهی می‌باشد، که در آن‌ها زاویه رأس هسته مخروطی تا حدود ۱۰۰ درجه افزایش‌یافته باشد و انحنای داخل بدنه تغییر کرده باشد. درحالی‌که در سنگ شکن مخروطی هسته متحرک بوده و سطح داخلی بدنه نیز ثابت است. سطح داخلی به دلیل ارتباط بالایی که با بار ورودی دارد باید از جنس ضد سایش چون فولاد منگنزدار باشد. اغلب اوقات، از این دستگاه در مراحل میانی خردایش به‌منظور خرد کردن مواد معدنی که سختی بالایی دارند استفاده می‌شود؛ اما بهتر است برای ریز کردن موادی چون سنگ‌آهن که سختی بالایی دارد و برای رسیدن این ریز مصالح به ابعاد نسبتاً کوچک از هیدروکن ریز شکن  استفاده شود.
در سنگ شکن مخروطی که به سنگ شکن مراحل ثانویه خردایش نیز معروف است فرایند خردایش بدین شکل انجام می‌شود: فاصله خالی بین دو قطعه مهم منتل کانکیو بسته می‌شود. به‌طورکلی اساس کار این دستگاه حرکت دورانی و اکسنتریک (خارج از محور و لنگ) است که بار ورودی قرار گرفته در محفظه خردایش که مابین کانکیو منتل است را فشرده و خرد می‌کند. بسته شدن این شکاف به‌وسیله بوش اکسنتریک که در پایین شفت اصلی قرار گرفته است صورت می‌گیرد. بوش اکسنتریک شفت اصلی را چرخانده و باز و بسته کردن شکاف را انجام می‌دهد. در این نوع دستگاه می‌توان با کمک جک بالابرنده اندازه دهانه میان منتل کانکیو را تغییر داد و متناسب با آن اندازه بار خروجی را تحت تأثیر قرار داد. اگر مایل به تغییر سرعت عبور و اندازه بار خروجی هستید می‌بایست سایز بوش اکسنتریک دستگاه را تغییر دهید.

 


جهت سفارش و خرید قطعات و دستگاه سنگ شکن هیدروکن با ما تماس بگیرید:

بازرگانی نوین ماسه ساز

همراه: ۰۹۱۲۳۴۶۹۸۳۲

ثابت: ۰۲۱۵۵۱۴۵۰۸۴

هیدروکن ریز شکن، هیدروکن قلوه شکن، هیدروکن سوپریور

هیدروکن ریز شکن  در سایزهای ۲/۳۶، ۳/۳۶، ۴/۳۶، ۵.۵/۳۶، ۶.۵/۳۶، ۸/۳۶، ۱۳/۳۶، به ترتیب جز هیدروکن ریزشکن، هیدروکن متوسط شکن یا قلوه شکن و سایز منتل وقتی ۱۳/۳۶ باشد همان هیدروکن درشت شکن یا هیدروکن سوپریور می‌باشد. عدد اول نشان‌دهنده سایز دهانه ورودی و عدد دوم که بزرگ‌تر است نشان‌دهنده قطر سنتر است که بر روی شفت اصلی دستگاه قرار گرفته است. منتل هیدروکن نیز بر روی این قطعه قرار دارد. منتل کانکیو جایگزین چکش و سندان شده‌اند.
سنگ شکن هیدروکن به استهلاک پایین، تولید و بازدهی بالا، نگهداری و کاربری آسان خود مشهور است که موجب افزایش طرف‌داران آن در میان صاحبان معادن شده است. بااین‌حال باید توجه داشت که بهتر است از این نوع دستگاه برای سنگ‌های مرطوب استفاده نشود چراکه به رطوبت حساس بوده و کارایی دستگاه را به حداقل می‌رسانند.

ویژگی دستگاه هیدروکن 

مزیت استفاده از هیدروکن برای معادن:

• سیستم کنترل اتوماتیک دهانه خروجی جهت تنظیم ابعاد محصول 
• سیستم ایمنی مطلوبی دارد که از صدمات وارد بر دستگاه جلوگیری می‌نماید.
• هزینه‌ نگهداری هیدروکن نسبت به دیگر سنگ شکن‌ها ارزان‌تر می‌باشد.
• استفاده از دستگاه هیدروکن برای اپراتورهای کم‌تجربه ساده می‌باشد.

سایر دستگاه ها:

برتری دستگاه هیدروکن ماسه ساز 

از آنجایی‌که سنگ شکن هیدروکن از جمله دستگاه‌های سنگ شکن حرفه‌ای و مدرن است، امروزه به‌عنوان یکی از پرکاربردترین انواع سنگ شکن محسوب می‌شود که به دلیل ویژگی‌های خاص آن است. با استفاده از این دستگاه می‌توان تولیدات را افزایش داده و با بار ورودی مشابه با سایر سنگ‌شکن‌ها، حجم بیشتری از سنگریزه و ماسه دریافت کرد. این دستگاه دارای کنترل اتومات خروجی دستگاه است که آن را می‌توان باتوجه‌به بار ورودی جهت جلوگیری از آسیب به دستگاه تنظیم کرد. وجود این تنظیمات نگهداری و مراقبت از دستگاه را به‌مراتب ساده کرده‌اند. نیاز دوره‌ای دستگاه به سرویس شدن از سایر دستگاه‌ها کمتر و در نتیجه استهلاک پایین‌تری دارد؛ بنابراین هزینه‌های ناشی از این دستگاه کاهش خواهد یافت. بدون نگرانی به تعویض قطعات می‌توان سالیان سال از سنگ شکن هیدروکن استفاده کرد بدون آنکه دانش خاصی داشت.

قیمت هیدروکن

اگرچه دستگاه هیدروکن پیچیدگی‌های خاص خود را دارد اما این پیچیدگی‌ها درون آن هستند و بنابراین برای استفاده تنها کافی است ظرفیت بار ورودی را تنظیم و سرعت و کیفیت بار خروجی را افزایش داد. ظرفیت بالای بار ورودی سبب می‌شود که در هر بار استفاده حجم بالایی از محصولات ریز دریافت کرد. هر چه تعداد ورودی کمتر باشد، استهلاک دستگاه نیز پایین‌تر خواهد بود؛ بنابراین هر چه میزان بار ورودی بیشتر باشد، تعداد ورودی‌های بعدی کاهش خواهند یافت.
ویژگی دیگر دستگاه، امکان روغن‌کاری خودکار است که به کیفیت نگهداری از قطعات و کاهش خرابی کمک می‌کند. سیستم نگهداری و حفاظتی این دستگاه با وجود سیستم روغن‌کاری خودکار پرورش‌یافته است و بدون دخالت انسان شرایط نگهداری از دستگاه را بهبود بخشیده است. سیستم روغن‌کاری خودکار و باکیفیت این دستگاه استفاده از آن در منطق خشک کشور ما مناسب کرده است. برای دریافت بهترین عملکرد از این دستگاه آن را در شرایط مناسب قرار داده و تنها هرچند سال یک‌بار به روغن‌کاری خودکار آن بپردازید.
قدرت بالای دستگاه به دلیل استفاده از قطعات منگنز مولیبدن‌دار و مقاومت بالا در برابر سایش از ویژگی‌های آن برای ماندگاری بیشتر است. در اثر برخورد شدید و خردایش سنگ‌های سخت و سفت خرابی دستگاه استهلاک چندانی نخواهد داشت. قطعات در برابر سایش مقاومت که این ویژگی از مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ‌شکن‌ها به‌ویژه سنگ‌شکن هیدروکن است. با استفاده از سنگ‌شکن هیدروکن تا سالیان سال نگران ازدست‌رفتن قطعات دستگاه نخواهید بود.
از جمله ویژگی‌های بارز این نوع سنگ‌شکن می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:
• استفاده به‌عنوان سنگ شکن اولیه و ثانویه در معادن
• راندمان بالا در خردایش سنگ‌های سخت
• ظرفیت بالا به‌واسطه داشتن دهانه بزرگ ورودی بار و امکان تولید زیاد شن و ماسه
• ساختمان بسیار مستحکم و مقاومت بالا در هنگام عمل خردایش
• ساخت قطعات سایشی از فولاد منگنزی مولیبدن‌دار
• بازدهی بالا و کاهش هزینه تعمیرات و نگهداری
• استفاده از سه سیستم روغن‌کاری اتوماتیک و کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات
• نصب و حمل آسان به دلیل وزن پایین دستگاه

تاثیر استفاده فولاد منگنزی مولیبدن دار در قطعات هیدروکن

قطعات مصرفی هیدروکن عموماً از چهار آلیاژ مختلف فولاد کربنی، فولاد MO40، فولاد منگنزی و آلیاژ برنج ساخته می‌شوند. پوسته اصلی دستگاه از دو قطعه سنگین فولاد کربنی به نام تاپشل و باتمشل تولید می‌شوند. از این دو قطعه به‌عنوان قطعات فولاد کربنی هیدروکن یاد می‌شود. تاپشل قطعه‌ای است که به کمک ۱۲ پیچ اصلی متصل به باتمشل هیدروکن است. درون تاپشل قطعه اصلی کانکیو قرار داشته و در بخش بالایی آن قطعه اسپایدر بسته می‌شود. بار ورودی دستگاه از طریق بازوهای دو طرف تاپشل به درون دستگاه ریخته می‌شود.
بار ورودی بیشترین برخورد را با قطعات مهمی چون منتل کانکیو هیدروکن دارد. این دو قطعه به‌صورت مخروطی شکل و با استفاده از فولاد منگنز یا فولاد مولیبدن‌دار که مقاومت به سایش و سختی‌پذیری بالایی دارد تولید می‌شود. این قطعات مخروطی شکل تأثیر بسیاری زیادی در خردایش و اندازه ذرات بار خروجی دارند.
برخی دیگر از لوازم یدکی هیدروکن چون شفت اصلی که با حرکت دروانی لنگ خود زاویه بین کانکیو منتل هیدروکن را کاهش داده و عملیات خردایش را انجام می‌دهد ساخته شده از فولاد MO40 است. این فولاد آلیاژی مقاومت به سایش متوسط روبه‌بالا داشته و سختی‌پذیری بالایی دارد. بوش فولادی قرار گرفته درون کرانویل هیدروکن نیز ساخته شده از فولاد آلیاژی MO40 است.
بوش اکسنتریک (بوش لنگ) و بوش کنگره‌ای دستگاه هیدروکن ساخته شده از آلیاژ برنج هستند. قطعات دیگری چون کف گرد عدسی بسته شده در ته شفت و کف گرد تخت از این آلیاژ ساخته می‌شوند.

هیدروکن ماسه ساز

قطعات مصرفی سنگ شکن هیدروکن 

هیدروکن اگرچه دستگاهی بدون پیچیدگی در استفاده است اما در درون خود پیچیدگی‌های نهفته بسیاری دارد. این نوع سنگ‌شکن ساخته شده از انواع قطعات داخلی است که از جنس‌های مختلف ساخته شده و هر یک کاربرد خاص خود را دارد. هر یک از قطعات بخش مهمی از دستگاه بوده و فرایند خاصی را برعهده دارند. در صورت خرابی هر یک از این قطعات دستگاه کارایی مناسبی نخواهد داشت. برای مشاوره و خرید قطعات مصرفی هیدروکن می‌توانید با کارشناسان نوین ماسه ساز تماس بگیرید

تماس جهت مشاوره، سفارش و خرید سنگ شکن هیدروکن