دستگاه سرند

دستگاه سرند یکی دیگر از دستگاه‌های کارخانه ها از جمله معادن شن و ماسه می‌باشد، دستگاه سرند برای تفکیک یا بیختن خاک از شن ماسه و یا دانه بندی شن در سایز های متفاوت کاربرد دارد. دستگاه سرند بیشتر در خطوط فرآوری کارخانه‌ها مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. که همان‌طور که می‌بینید این دستگاه برای خطوط شن و ماسه و معادن نیز کاربرد دارد، سرند در لغت به معنای غربال، خاکبیز تعریف شده است که با الک کردن متفاوت می‌باشد. در واقع سرند وسیله‌ای برای جدا کردن تمام ضایعات و مواد زائدی که ممکن است با مواد اصلی و اولیه مخلوط شده باشد، مورد استفاده قرارگیرد. دستگاه سرند در واقع تمام ناخالصی های موجود را جداسازی می‌کند. دستگاه سرند می‌تواند با توجه به نیاز کاربری شما جداسازی مواد را از چند میکرون تا چند سانتی متر انجام دهد.

فرایند سرند توسط دستگاه سرند

همانطور که می‌دانید این فرآیند با توجه به نیاز که معادن و یا کارخانه‌ها با توجه به نیازشان سفارش می‌دهند سرند در یک یا چند طبقه ساخته می‌شود. از دستگاه سرند در بخش‌های مختلف فرآوری جهت طبقه‌بندی و دانه‌بندی نمودن مواد خروجی و ورودی استفاده می‌شود که به طور معمول جهت مواد درشت دانه و برای طبقه‌بندی مواد ریز کمتر از ۵۰۰ میکرون از هیدروسیلکون‌ها می‌توان بهره برد. دستگاه سرند جایگاه ویژه و کاربردی در معادن و کارخانجات دارد، در معادن سرند جهت جداسازی کانی٬ها، شن و ماسه مورد استفاده قرا می‌گیرد. سرند برقی جایگزین الک یا سرند قرار گرفته و این تکنولوژی جدید باعث شده در هر ساعت چندین تن شن و ماسه به راحتی جداسازی شوند. نکته مهمی که دستگاه سرند می‌توان به آن اشاره کرد سرند برای جلوگیری از اتلاف انرژی و برای بالا بردن بازدهی تولید، ظرفیت و کیفیت تولید نیز استفاده می‌شود. برای اینکه شن و ماسه با ابعاد مشخص از جداسازی شوند سطح دستگاه سرند را شیبدار تولید می‌کنند. موتور الکتریکی سرند که باعث نیروی محرکه دستگاه می‌باشد، این کار را انجام می‌دهد.

تماس جهت مشاوره، سفارش و خرید دستگاه سرند

سرند دستگاه - نحوه کار دستگاه سرند
انواع دستگاه سرند

انواع دستگاه سرند 

دستگاه سرند نیز خود چندین نوع متفاوت دارد
۱. سرند لرزشی
۲. سرند گریزلی
۳. سرند دورانی
دستگاه سرند قابلیت تغییر سیستم محرکه تسمه فولی به گاردانی و ماده خنک کاری، روغنکاری به دو نوع گریسی و روغنی را دارا می‌باشد. هر یک از دستگاه‌های خطوط معادن قطعات یدکی نیز دارند، اصلی‌ترین قطعه مصرفی در این دستگاه توری سرند می‌باشد. از دیگر قطعات دستگاه سرند به گاردان سرند، شفت سرند، فنر سرند، لنگر سرند و یاتاقان سرند نیز می‌توان اشاره کرد.

سرند این دستگاه جدا کننده و تفکیک کننده همانطور که گفتیم  از این دستگاه در معادن و خط تولید جهت دانه‌بندی مصالح طبیعی جهت تغذیه انواع سنگ شکن ثانویه و تفکیک مصالح خروجی از دستگاه‌های معادن نیز استفاده می‌گردد.

سرند امروزه جایگزین  الک دستی  که در گذشته در کارخانجات و معادن عملیات بیختن و جداسازی تمامی مواد زائد ضایعات ناخواسته و همچنین بالا بردن کیفیت محصول در واقع سرند به شما کمک می‌کند ناخالصی محصول نهایی را در مواد اولیه را انجام می دهد.

سایر دستگاه ها:

دستگاه سرند ارتعاشی (ویبره ای)

سرند ارتعاشی نوعی دیگر دستگاه نام برده می‌باشد، این نوع از سرند از یک یا دو محور لنگر و وزنه‌های قابل تنظیم نصب شده و بر روی بلبرینگ‌های بسیار قوی دربرابر رطوبت و گرد و غبار ساخته شده‌است که ارتعاشات دایره‌ای شکل بدنه را به فنرهای مارپیچ مخصوصی منتقل می‌نماید، بدنه اصلی از فولاد مستحکم ساخته شده و قابلیت خوبی را برای نصب توری ایجاد کرده است که برای افزایش درصد تفکیک در دانه بندی مصالح، این نوع از سرند با شیب مناسب و متفاوت ساخته شده است.

دستگاه سرند ۴ طبقه ۶*۲: سرند ارتعاشی با ورق بدنه ۱۲ میل طبقات با لوله مانیسمان قطر ۹ سانتی متر و نبشی ۱۰ ساخته شده قطر شافت ۱۴۰۰ از نوع فولاد MO40 بلبرینگ ۲۲۳۲۶ طرح واسکازینی رمانی و الکتروموتور ۳۰ می‌باشد سرند ساخته شده در نوین ماسه ساز از با الگو تعریف شده طراحی و ساخته می‌شود.

ویژگی دستگاه  سرند ارتعاشی (ویبره ای)

ساختمان آهنی سرند ویبره ای دستگاه را از مقاومت بالای بدنه برخورد می‌کند، ورق‌های سرند بدون درز جوش از چدن قابل تعویض جهت تنظیم دامنه ارتعاش شفت تولید می‌شود.  فولاد آلیاژی سیستم کامل روانکاری و استفاده از وسایل آب بندی استفاده از رولبرینگ های دوبل بشکه ای برای حرکت دورانی نصب و تعویض سریع و آسان توری سرند با استفاده از کرپی طبقات ساخته شده از لوله مانیسمان برای کاهش بار و جلوگیری از شکست طبقات دستگاه

انواع سرند

سرند گریزلی

سرند گریزلی برای تفکیک مواد درشت تر استفاده می‌شود که از شبکه‌هایی با سطح مقاطع ذوزنقه‌ای شکل با قاعده بزرگتر در قسمت بالا و از جنس فولاد ضد سایش می‌باشد. فواصل این مقاطع ذوزنقه ای شکل قابل تنظیم بوده و معمولا این مدل دستگاه سرند قبل از سنگ شکن فکی جهت بالا بردن ظرفیت خردایش سنگ شکن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه سرند شاتونی

طرز کار سرند شاتونی که رفت و برگشتی(Reciprocating Screen) نیز نامیده می‌شود خیلی به الک دستی شبیه می‌باشد، به این صورت که با حرکت رفت و برگشتی، مواد زائد را از مواد اولیه جداسازی می‌کند. در توری سرند شاتونی به صورت پشت سر هم نصب می‌‌گردد در نتیجه برحسب تعداد نمره به طول دستگاه افزوده می‌شود. سرند شاتونی دارای یک شیب منطقی است.حرکت رفت و برگشتی و شیب باعث می‌شود مواد به سمت جلو برده شده و در هر مرحله مواد تفکیک شده و بوسیله توری سرند در زیر آن ذخیره ‌گردد.

خصوصیات و مزایای دستگاه سرند شاتونی

خروجی‌های سرند شاتونی در زیر آن و جدا از هم می‌باشند. با نصب در ارتفاع، تولیدات‌ آن همان مواد یا در معادن که (سنگ دانه‌) می‌باشد، در زیر ‌آن ذخیره شده و احتیاج به تعداد بالایی نوار نقاله جهت انتقال مواد تولید شده را ندارد. می‌توان آنرا بر روی سیلو قرارداد تا هم بار در آنها ذخیره شود و هم از گرد و غبار حاصل از ریزش کاسته شود. این امر تا ۸۵ درصد از غبار را کاهش می‌دهد.

خروجی هر سیلو را می‌توان به کیسه‌پرکن مجهز نمود و یا بوسیله نوار نقاله سیار مستقیم در ماشین بار گیری کرد.

  • تفکیک کردن یکدست سنگ‌دانه‌ها
  • تعمیر و تعویض قطعات، کم هزینه و سریع
  • تولیدی حداکثر به میزان ۲۰۰ تن در یک شیفت کاری
  • بهترین گزینه برای کارخانه‌های کوچک و متوسط

انواع سرند:

دستگاه سرند دوطبقه ۲*۶

دستگاه سرند سه طبقه ۲*۶

دستگاه سرند ساخته شده در نوین ماسه ساز سرند ۵ˣ۱.۵ دو طبقه، ۵ˣ۱.۵ سه طبقه، ۶ˣ۱.۵ دو طبقه، ۶ˣ۲ سه طبقه، ۶ˣ۲ چهار طبقه در انواع تسمه ای و گاردونی با یاتاقان گریسی و طرح واسکازین خور،  می‌باشد.

تماس جهت مشاوره، سفارش و خرید دستگاه سرند