نحوه کار سنگ شکن مخروطی(هیدروکن)، ویژگی ها و انواع آن

با توضیحات تکمیلی سنگ شکن مخروطی(هیدرون)، ویژگی این دستگاه و انواع آن با ما همراه باشید.

سنگ شکن مخروطی(هیدروکن)

برای اینکه بتوان سنگ‌های معدنی را در صنایع مختلف استفاده کرد باید با کمک سنگ شکن اندازه آن را کوچک‌تر کرده و ناخالصی‌های موجود در آن را جدا کرد. برای کوچک‌ کردن ابعاد سنگ معدنی و تفکیک ناخالصی‌ها از دستگاه‌هایی مانند سنگ شکن شکن فکی، سنگ شکن کوبیت، سنگ شکن مخروطی و … استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای عملکرد و ظرفیت مشخصی بوده و در مرحله مشخصی از خط تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند.نحوه کار سنگ شکن مخروطی

سنگ شکن مخروطی یا هیدروکن چیست؟

سنگ شکن‌ها بسته به محل قرار گیری در خط تولید در دسته سنگ شکن‌های اولیه، ثانویه و ثالثیه جای می‌گیرند. به طور مثال سنگ شکن فکی در مرحله اول خط تولید نصب شده و توانایی خرد کردن سخت‌ترین سنگ‌ها را دارد. در مرحله دوم سنگ شکن کوبیت نصب شده و چنانچه نیاز باشد اندازه سنگ کوچکتر از خروجی کوبیت شود، از ماسه سازها کمک می‌گیرند. یکی از سنگ شکن‌های مورد استفاده در مرحله اولیه یا ثانویه خطوط تولید، سنگ شکن مخروطی است.

در سنگ شکن مخروطی عملیات خردایش سنگ‌ها با وارد کردن فشار به سنگ انجام می‌گیرد. سنگ‌های ورودی پس از روشن شدن دستگاه فاصله بین منتل و کانکیو را پر کرده و با فشار حاصل از آن‌ها به ذرات ریزی تبدیل می‌شوند. کانکیو یک قطعه ثابت سنگ شکن مخروطی است و منتل یک قطعه در خارج مرکز است که با ورود فشار به سنگ‌ها عملیات خردایش را انجام می‌دهند.

در سنگ شکن مخروطی قطعات هیدروکن را معمولا از جنس فولاد منگنزی مولیبدن دار می‌سازند تا در برابر فشار وارد شده از سمت سنگ‌ها مقاومت خوبی نشان دهند و در کوتاه مدت خراب نشوند اما با این وجود به دلیل برخورد دائم سنگ‌ها با قطعات سنگ شکن، هر چند وقت یکبار لازم است آن‌ها را تعویض کنید تا سنگ شکن کارایی اولیه خود را بدست آورد.

از سنگ شکن مخروطی برای خردایش سنگ‌های سخت و نیمه سخت کمک گرفته و یکی از ویژگی‌های جذاب آن وجود سیستم کنترل تنظیمات هیدرولیکی است. با کمک سیستم کنترل تنظیمات هیدرولیکی می‌توانید ظرفیت و اندازه مواد ورودی را با توجه به محصول تولید شده در کارخانه خود تنظیم نمایید. برای تنظیم اندازه سنگ‌های خروجی هم یک جک بالا برنده بر روی سنگ شکن مخروطی نصب شده که با استفاده از آن می‌توانید اندازه خروجی سنگ‌ها را تعیین کنید.

مزایای سنگ شکن مخروطی

  • قابلیت تنظیم اندازه مواد خروجی
  • عملکرد قوی و ظرفیت بالا
  • دارای یک سیستم ایمنی قوی برای جلوگیری از بروز آسیب به سنگ شکن
  • هزینه نگهداری پایین
  • تعویض قطعات راحت
  • نصب آسان
  • بدنه مستحکم و مقاوم در برابر ضربات بیرونی
  • انتخابی عالی برای تولید شن و ماسه
  • ظرفیت نسبتا بالا
سنگ شکن هیدروکن

انواع سنگ شکن‌های مخروطی

همانطور که اشاره شد مهم‌ترین قطعات یک سنگ شکن مخروطی، منتل و کانکیو آن است. در سنگ شکن مخروطی از دو منتل ۲ و منتل ۴ کمک می‌گیرند که هر کدام از این منتل‌ها می‌توانند در کنار کانکیو شماره ۲، کانکیو شماره ۴، کانکیو شماره ۸ نصب شوند. به طور کلی برای تقسیم بندی انواع سنگ شکن مخروطی به اندازه منتل و کانکیو بکار رفته در طراحی سنگ شکن مخروطی دقت می‌کنند. شناخته‌ترین انواع سنگ شکن های مخروطی عبارتند از:

  • سنگ شکن مخروطی مدل ۳۶-۲ = دارای منتل ۲، کانکیو ۲، تاپشل ۴
  • سنگ شکن مخروطی مدل ۳۶-۴۲ = دارای منتل ۴، کانکیو ۴، تاپشل ۴
  • سنگ شکن مخروطی مدل ۳۶-۵ = دارای منتل ۴، کانکیو ۵.۵، تاپشل ۵.۵
  • سنگ شکن مخروطی مدل ۳۶-۶.۵ = دارای منتل ۴، کانکیو ۶.۵، تاپشل ۶.۵
  • سنگ شکن مخروطی مدل ۳۶-۸ = دارای منتل ۴، کانکیو ۸، تاپشل ۸

برای خرید انواع سنگ شکن مخروطی و قطعات یدکی این دستگاه می‌توانید درخواست خود را کارشناسان فروش نوین ماسه ساز مطرح کنید تا به شما در راستای خرید قطعات با کیفیت و با قیمتی مناسب راهنمایی‌‌های لازم را ارائه دهیم. برای اینکه راه اندازی خط تولید شما مقرون به صرفه باشد، باید ظرفیتی از دستگاه را انتخاب کنید که پاسخ گوی نیاز خط تولید شما باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *