مصاحبه با سیاوش بهاروند مدیر فروش شرکت نوین ماسه ساز

بازرگانى نوین ماسه ساز نام برندى است که مصاحبه امروز این سایت با جناب آقای سیاوش بهاروند، مدیر فروش و فنى آن اختصاص یافته است و مشروح این مصاحبه را در زیر مى خوانید.

مصاحبه با سیاوش بهاروند مدیر فروش شرکت نوین ماسه ساز

صداقت و صمیمیت در معدن

سلام، لطفا خودتون رو براى مخاطبان و خواننده هاى ما معرفى بفرمایید.

سلام. بنده سیاوش بهاروند، ٣۶ ساله، سهام دار، مدیر فنى و مدیر فروش و همچنین ناظر شرکت نوین ماسه ساز هستم.

اقاى سیاوش بهاروند از برند و شرکتى که دارید براى ما توضیح بدید.

شرکت بازرگانى نوین ماسه ساز در واقع نام برندى است که به تولید دستگاه هاى مى پردازد که بخش عمده تولیدات آن به قطعات و تجهیزات مصرفى کارخانه هاى شن، ماسه و سنگ شکن هاى کوهى و رودخانه اى اختصاص مى یابد.

طبق توضیحات در شما، کارى که انجام مى دهید امرى دشوار و درعین حال جذاب است؛ بفرمایید چطور شد که وارد این حرفه شدید؟

در ابتدا، اوایل سال ۸۵ با معرفى یکى از دوستان وارد این حرفه شدیم اما علیرغم سختى هاى بسیارى که این امر داشت، با تحقیق و بررسى براى ادامه کار تمایل بسیارى پیدا کردیم.

چه چیزى در کار باعث شد بیشترین به ادامه فعالیت خود مطمئن تر شوید؟

درواقع وقتى تحقیق کردیم و دیدیم که بیشتر افراد در این صنف تخصصى کار نمى کنند تصمیم گرفتیم از شیوه سنتى فاصله گرفته و به صورت علمى و حرفه اى امور خود را پیش ببریم اکنون نیز با گذشت ١٢ سال از سال هاى ابتدایى فعالیت همواره به دنبال ارائه بهترین محصولات و تولیدات خود هستیم.

ارتباط شما با مشتریان به چه صورت است؟

ابتدا رابطه اى کاملا سنتى داشتیم و مشتریان با روش هاى سنتى براى کار به ما مراجعه مى کردند اما اکنون با پیشرفت علم و فناورى و ظهور شبکه هاى اجتماعى و سایت هاى اینترنتى روابط با سرعت بیشترى شکل مى گیرند.

درخصوص هم صنفى هاى خود توضیح دهید، و بگویید که تفاوت کار شما با دیگران در چیست؟

در واقع درحال حاضر هم صنفى هاى ما به چندین دسته تقسیم مى شوند، یک دسته افرادى هستند که با سابقه اى طولانى نام آور گشته و مشتریان خود را دارند، دسته اى بدون تجربه و از اجبار و همچنین بیکارى به این شغل روى اورده اند و دسته سوم نیز افرادى هستند که با حداقل قیمت و بدون توجه به کیفیت کالا، مشغول هستند.

اما تفاوت شرکت بازرگانى نوین ماسه ساز با رویکردى متفاوت پا به این عرصه نهاد و همواره از ابتدا تداوم کار، کیفیت بالا و بالاترین بازدهى را مدنظر داشته است و به دنبال این است که تبلیغات خود را در عرصه ارائه خدمات مطلوب به مردم انجام دهد.

درحال حاضر بازار مصرفى قطعات معدن ها را در چه سطحى ارزیابى مى کنید؟

متاسفانه در روزگار کنونى معدن دارها به شدت از وضعیت دستگاه هاى موجود ناراضى هستند و عدم کیفیت و استهلاک بالاى دستگاه ها از جمله دلایل این نارضایتى به شمار مى روند که البته بخش عمده اى از دلایل چنین رویدادهایى به معدن دارها بازمى گردد چراکه با درخواست و خرید دستگاه هاى ارزان و بدون درنظرگرفتن کیفیت، ضرر و زیان بسیارى را متحمل مى شوند.

در خصوص درخواست مشتریان براى ما بفرمایید که بیشترین تقاضا براى چه دستگاه هایى است؟

انواع تورى هایى که بر روى سرندها بسته مى شوند از جمله تورى هاى آهنى، ضخیم، فنرى و فولاد فنرى؛ دستگاه هاى چکشى نظیر (hs10), (parker), (hs7) که در کنار معادن رودخانه اى تهیه مى شوند؛ نوار نقاله که در معادن کوهى مورد استفاده قرار مى گیرند از پرمخاطب ترین دستگاه هاى موجود هستند.

همچنین دستگاه هاى منتل، کانکیو و هیدروکن از دیگر دستگاه هاى موجود در مصارف معادن هستند که پر مصرف ترین آنها نوع بوش هاى کنگره اى و اکسنتریک و بوش فولادی یا استیل است.

محصولات نوین ماسه ساز
شرکت نوین ماسه ساز

در خصوص کیفیت آیا تفاوتى دارند؟ تفاوت آنها در چیست؟

در اصل تمامى دستگاه ها به تبع تغییر نوع، در کیفیت نیز متفاوت است که براى مثال نوار نقاله اى که در معادن کوهى مورد استفاده قرار مى گیرد از میان انواع چینى، کره اى، ترکى و تایوانى نوع سهند و دناى آن که تولید داخلى نیز به شمار مى روند با مشخصات فنى واضح، بهترین کیفیت را به خود اختصاص داده اند.

یا در مورد دیگرى استفاده دستگاه هاى بوش را مى توان نام برد که برخى از افراد براى کاهش قیمت به جاى استفاده از الیاژ برنج از مس و سرب استفاده مى کنند که در این صورت در معدن دستگاه ها داغ کرده و با گذشت مدتى یا باید خاموش شوند و یا در کوتاه ترین زمان از کار خواهند افتاد.

مراحل راه اندازى معادن به چه صورت است؟

همزمان با درخواست معدن دار و مشخص شدن تناژ بار، نوع سنگ و در نهایت مبلغ دریافتى قرارداد نوشته و پس از اتمام، عملیات ساخت دستگاه ها شروع خواهد شد.

مدت زمانى که از ساخت تا نصب دستگاه طول مى کشد چقدر است؟

پس از عقد قرارداد حداکثر ۴۵ روز کارى جهت آماده سازى خط تولید، نقشه شماتیک، نقشه سه بعدى نصب در کارخانه، پلان دستگاه در اختیار معدن دار قرار مى گیرد تا مراحل لازم براى اجراى فندانسیون آغاز شود و پس از انجام سایر مراحل از جمله برق کارخانه، ١۵ الى ٢۵ روز کارى جهت نصب و راه اندازى دستگاه طول مى کشد که در مجموع از ابتدا تا پایان کار، حداکثر٧٠ روز کارى لازم است.

در مورد کار با مشتریانتون براى ما توضیح بدید.

در حال حاضر نه تنها مشتریانى در کشور داریم بلکه در خارج از ایران نیز کشورهاى همسایه نظیر افغانستان، ارمنستان، باکوى آذربایجان و عراق درخواست دریافت دستگاه را داریم اما تمامى مشتریان ما براى ما یکسان هستند و با تمامى آنها به یک شکل برخورد مى کنیم.

همه دستگاه هاى شما تخصصى هستند یا فقط چند دستگاه خاص را به صورت حرفه اى تولید مى کنید؟

ما به هیچ وجه دستگاه ساده و ابتدایى نداریم چراکه همه دستگاه ها نیازمند کار و انجام ریزه کارى هایى است که چنانچه نادیده گرفته شوند گرچه شاید معدن دار متوجه خطا در انها نشود اما در اینده براى آنها مشکل ساز خواهد بود.

در انتها حرف پایانى و یا توصیه اى اگر به مشتریانتون و سایر معدن دارها دارید بفرمایید.

مهم ترین توصیه و خواهش ما از معدن دارها این است که به خاطر مبالغ ناچیز کیفیت را نادیده نگیرند زیرا چنانچه به عنوان مثال معدن دار خرید بلبرینگى ارزان را ترجیح دهد قطعا با مشکلات و زیان و ضرر هایى روبه رو خواهد بود.

همچنین تنها درخواستى که دارم این است که با از بین بردن رابطه و واسطه هاى میان معدن دار و تولیدکننده موجب افزایش کیفیت، آگاهى و بهبود رویکرد در امور شویم.

 تهیه و تنظیم: منصور حیدرپور – خبرنگار


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *