راهنمای جامع انواع سنگ شکن

معرفی انواع سنگ شکن ها، نکاتی که قبل از خربد سنگ شکن بایستی در نظر گرفته شود را با شما عزیزان بررسی خواهیم کرد.

راهنمای جامع انواع سنگ شکن

معرفی انواع سنگ شکن و راهنمای انتخاب سنگ شکن

در طی این مطلب نگاهی به انواع سنگ شکن ها خواهیم انداخت و انواع آن را یک بررسی کوچک خواهیم کرد.

سنگ شکن ماشینی است که طراحی شده تا بتواند اندازه قطعه سنگ های بزرگ را به سنگ های کوچکتر تبدیل کند. این تنها یکی از کاربردهای ماشین های سنگ شکن است برای مثال از دیگر کارایی هایی این ماشین آلات می توان به بازیافت مواد زائد مورد استفاده اشاره کرد. سنگ شکن ماشین چند بعدی است برای مثال توانایی تغییر شکل مواد، کاهش اندازه، ساخت قطعات جامد از عناصر تشکیل دهنده مواد خام متفاوت و مطالعه ترکیب مواد خام متفاوت را دارد.

انواع سنگ شکن
معرفی انواع سنگ شکن

انتخاب تجهیزات سنگ شکن

انتخاب سنگ شکن روند کاملا پیچیده ای است به دلیل وجود انواع سنگ شکن های مختلف در بازار. بنابراین، در طول انتخاب، به نکات اشاره شده در ذیل دقت کنید و مشخص کنید که آیا سنگ شکن مدنظرتان قادر به انجام این کارهای خاص است یا خیر.

  • نوع مواد خرد شده با سنگ شکن
  • حداکثر اندازه سنگ که سنگ شکن قادر به تحمل و خرد کردن آن را دارد
  • روش تغذیه برای سنگ شکن
  • ظرفیت هر ساعت و ظرفیت روزانه سنگ شکن
  • کارایی سنگ شکن

اگر کسی یک سنگ شکن را انتخاب کند که ظرفیت بیشتری نسبت به نیازهایش داشته باشد، این امر غیر اقتصادی خواهد بود. به این دلیل که افزایش اندازه سنگ شکن، نرخ سوخت، هزینه تعمیر و نگهداری بیشتر خواهد شد.

انواع سنگ شکن

سه نوع سنگ شکن وجود دارد. انواع سنگ شکن براساس روش تغذیه به ترتیب ذیل هستند:

سنگ شکن اولیه

سنگ شکن ثانویه

سنگ شکن سومیه

سنگ شکن اولیه، توانایی دریافت مواد اولیه (ماده ای که باید خرد شود) را به طور مستقیم از منبع به عنوان مثال، معدن، دارد به همین دلیل این نوع سنگ شکن ثابت بوده و در مکان هایی نزدیک به منبع که مواد اولیه از آن دریافت می شوند قرار می گیرند. سنگ شکن اولیه تنها برای شکستن سنگهای بزرگ به قطعات اولیه است (این سنگ شکن اولیه برای اندازه گیری مواد جامد نیست). از جمله سنگ شکن های اولیه سنگ شکن فکی می باشد.

سنگ شکن چکشی و آسیاب غلتکی. پس از دریافت موارد خرد شده از سنگ شکن اولیه، مواد را پیش از قبل خرد کرده و آن ها را به یک اندازه جدید نسبت به حالت اولیه می رسانند.

سنگ شکن فکی

در حال حاضر به عنوان یک سنگ شکن ثانویه محسوب می شود و بیشتر اندازه را کاهش می دهد. در سنگ شکن ثانویه ممکن است برخی از سنگهای اولیه به طور مستقیم از تعداد غربال ۴ عبور کنند. از جمله نمونه های سنگ شکن های ثانویه می توان به سنگ شکن مخروطی، سنگ شکن رول و سنگ شکن چکشی اشاره کرد.

سنگ شکن فکی
سنگ شکن فکی

سنگ شکن هیدروکن (مخروطی)

در نهایت سنگ شکن هایی در دسته سوم قرار دارند که باعث کاهش اندازه قطعات خرد شده به اندازه مورد نیاز می شوند. این دسته از سنگ شکن ها اندازه کوچکی داشته و نسبت به دو دسته اولیه راحت تر می توانند در محل کار قرار گیرند. از جمله سنگ شکن هایی که در این دسته قرار می گیرند می توان به سنگ شکن فکی و سنگ شکن ضربه ای اشاره کرد.

سنگ شکن هیدروکن (مخروطی)
سنگ شکن هیدروکن (مخروطی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *